Szanowni Klienci,
Zbliżają się Święta Bożego Narodzenia a wraz z nimi szał świątecznych zakupów. Pamiętajmy, że jest to okres wzmożonej aktywności wszelkiego rodzaju oszustów, w tym także tych działających w Internecie.
Z uwagi na wygodę oraz obecną sytuację epidemiologiczną coraz częściej korzystamy z zakupów oraz płatności online. Technologie komputerowe dają nam możliwość zawierania transakcji na odległość bez wychodzenia z domu. Ale tak samo jak chronimy swój portfel w sklepie przed drobnymi kieszonkowcami, tak musimy pamiętać o ochronie swoich pieniędzy podczas zakupów online. Nie dajmy się ponieść świątecznej gorączce i pamiętajmy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa:
- Nie dokonujmy transakcji i nie podawajmy danych z karty płatniczej gdy jesteśmy zalogowani do publicznej sieci wi-fi lub co do której nie mamy zaufania,
- Wykorzystujmy różne hasła na portalach aukcyjnych, pocztowych czy do banku – minimalizujemy ryzyko, że wyciek jednego z haseł umożliwi złodziejowi dostęp do różnych serwisów,
- Korzystajmy tylko ze znanych, sprawdzonych serwisów zakupowych,
- Nie dajmy się nabrać na okazje, pamiętajmy, że czas działa tu na naszą niekorzyść. Przemyślmy to na spokojnie, poczytajmy opinie o sprzedawcy w Internecie,
- Nie podawajmy osobom postronnym danych do logowania do naszej bankowości elektronicznej. Nie przekazujmy również haseł jednorazowych SMS – żaden dostawca płatności nie wymaga tego,
- Tam, gdzie jest to możliwe używajmy BLIK-a zamiast karty płatniczej,
- Dbajmy o to, aby nasz komputer posiadał wspierany system operacyjny wraz z najnowszymi aktualizacjami oraz program antywirusowy,
- Bądź ostrożny w trakcie otwierania linków i załączników przesyłanych za pośrednictwem poczty elektronicznej. W okresie świątecznym przychodzi wiele fałszywych maili z załącznikami, których otwarcie może skutkować poważnymi konsekwencjami (np. zaszyfrowaniem komputera),
- Wszystkie wątpliwości odnośnie płatności od razu zgłaszaj do Banku. Tutaj również liczy się czas – im szybciej tym lepiej.
W przypadku podejrzenia oszustwa związanego z kartą płatniczą należy dokonać jej natychmiastowego zastrzeżenia dzwoniąc pod numer:
0 801 321 456 (opłata za połączenie wg taryfy operatora)
(+48) 86 215 50 50 (z telefonów komórkowych lub z zagranicy, opłata według taryfy operatora)
(+48) 828 828 828 (ogólnopolski system zastrzegania kart, z telefonów komórkowych i stacjonarnych, z kraju i z zagranicy, koszt połączenia według taryfy operatora)
W przypadku bankowości elektronicznej:
(+48) 89 754 25 00
mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.