Zaloguj się do

Bankowość Elektroniczna

EBO

OSTRZEŻENIE przed oszustwami telefonicznymi

Szanowni Klienci,

W ostatnich dniach odnotowaliśmy próby oszukania Klientów naszego Banku i wykradzenia ich danych osobowych oraz wyłudzenia danych do logowania, wykorzystujące różne metody socjotechniki jakie stosują oszuści. Najczęściej odbywa się to przez telefon. Często pomimo poprawnej polszczyzny rozmówcy, wyczuwalny jest akcent wschodni (Ukraina, Białoruś, Rosja).

Oszuści podszywają się pod infolinię Banku, pracowników Biura Informacji Kredytowej lub innej instytucji. Istnieje też wariant na automat proszący o wciśnięcie 1 lub 2.

JEŻELI dzwoni KTOŚ z "Banku" albo "BIK-u" lub jeszcze z innej instytucji, która wzbudza Państwa zaufanie (np. Urząd Gminy, Urząd Miasta, MOPS, Prokuratura, Policja lub inne), proszę nie podawać przez telefon żadnych danych, czy to osobowych czy danych do logowania do bankowości elektronicznej i jak najszybciej ROZŁĄCZYĆ SIĘ!

Żaden z pracowników Banku nie dzwoni do Państwa z prośbą o podanie jakichkolwiek danych.

W przypadku odnotowania takiej sytuacji proszę o wizytę w swoim oddziale i poinformowania o takim zajściu pracownika Banku, przekazując mu (jeżeli to możliwe) nr telefonu z jakiego zostało do Państwa wykonane połączenie telefoniczne, albo wysłany SMS.

Poniżej prezentujemy nr telefonów z jakich już nastąpiło połączenie do naszych klientów

  1. 731 332 385 – ten sam nr telefonu może wyświetlać się inaczej – 73 133 23 85
  2. 829 713 373 – ten sam nr telefonu może wyświetlać się inaczej – 89 971 33 73

Lista telefonów będzie na bieżąco uaktualniana.

Zapraszamy również do śledzenia strony https://niebezpiecznik.pl/ na której prezentowane są często informacje na temat różnego rodzaju ataków.

Poniżej artykuł o podejrzanych telefonach:

https://niebezpiecznik.pl/post/uwaga-na-modyfikacje-oszustwa-na-pracownika-infolinii-banku/

Zespół IT
Banku Spółdzielczego w Reszlu

Do góry