Logo bankowości elektronicznej wraz z linkiem prowadzącym do strony logowania Logo portalu kartowego kartoSFERA wraz z linkiem prowadzącym do strony logowania Logo Trwałego nośnika wraz z linkiem prowadzącym do strony logowania Grafika ukazująca kartkę papieru z linkiem do instrukcji Ikonki kontakrowe z linkiem prowadzącym do kontaktu z Bankiem

Ochrona sygnalistów

INFORMACJA DOTYCZĄCA WDROŻENIA USTAWY O OCHRONIE SYGNALISTÓW Z DNIA 14 CZERWCA 2024 ROKU

Bank Spółdzielczy w Reszlu wdrożył zalecenia Ustawy z dnia 14 czerwca 2024r. o ochronie sygnalistów, wprowadzona została „Procedura zgłaszania naruszeń prawa oraz obowiązujących procedur i standardów etycznych w Banku Spółdzielczym w Reszlu” określająca tryb zgłaszania przez Sygnalistów przypadków naruszeń prawa, w tym również rzeczywistych lub potencjalnych naruszeń przepisów z zakresu przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu oraz obowiązujących w Banku Spółdzielczym w Reszlu regulacji wewnętrznych i standardów etycznych.

Bank dąży do rozwijania przyjętych wartości etycznych określonych w Kodeksie etyki Banku Spółdzielczego w Reszlu tj. lojalności, uczciwości, otwartości, wzajemnego zaufania, odpowiedzialności i profesjonalizmu, wykonywania obowiązków, z zachowaniem należytej rzetelności i staranności oraz oczekuje od swoich Pracowników postępowania zgodnego z tymi wartościami, w tym zgłaszania uzasadnionych podejrzeń dotyczących zaobserwowanych nieprawidłowości, zaniedbań lub nadużyć.

Wszyscy Pracownicy Banku powinni zgłaszać naruszenia na możliwie najwcześniejszym etapie. Sygnaliści mogą zgłaszać naruszenia na zasadach określonych w Procedurze oraz przepisach prawa powszechnie obowiązującego.

Systemem zgłaszania naruszeń objęci są sygnaliści rozumiani, jako osoby fizyczne, które zgłaszają lub ujawniają publicznie informację o naruszeniu prawa uzyskaną w kontekście związanym z pracą, w tym m.in.:

  • pracownicy i byli pracownicy,
  • osoby świadczące na rzecz Banku pracę na innej podstawie niż stosunek pracy,
  • osoby świadczące pracę pod nadzorem i kierownictwem wykonawcy, podwykonawcy lub dostawcy Banku,
  • kandydaci do pracy.

Sygnalista może dokonać zgłoszenia naruszenia z wykorzystaniem:

  1. utworzonej w tym celu skrzynki e-mail, na którą wiadomość można przesłać
    z dowolnego adresu e-mail:
  • w przypadku zgłoszenia dotyczącego pracownika Banku na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • w przypadku zgłoszenia dotyczącego Członka Zarządu Banku na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

W celu dokonania zgłoszenia, Sygnalista może wykorzystać dedykowany formularz.

  1. poczty tradycyjnej. Adres: Bank Spółdzielczy w Reszlu, ul. Kolejowa 4, 11-440 Reszel;
  2. bezpośredniego kontaktu z Wiceprezesem Zarządu ds. finansowych do którego zgłaszane są naruszenia. Z rozmowy sporządzany jest protokół, dokumenujący jego przebieg
    i udostępniany Sygnaliście w celu dokonania sprawdzenia, poprawienia
    i zatwierdzenia jego treści; rozmowa jest przeprowadzana w ciągu 14 dni od złożenia wniosku przez Sygnalistę.

W przypadku, gdy zgłoszenie dotyczy Członka Zarządu Banku, Sygnalista powinien przesłać je bezpośrednio do Rady Nadzorczej Banku, na adres Bank Spółdzielczy w Reszlu, ul. Kolejowa 4, 11-440 Reszel;

W celu zachowania maksymalnej anonimowości zalecane jest, aby sam adres e-mail, jak
i skrzynka pocztowa zakładane były jedynie na potrzeby przeprowadzenia zgłoszenia oraz nie zawierały żadnych treści mogących powiązać posiadacza poczty z jego autentycznymi danymi jak np. Imię czy Nazwisko oraz nadanie tytułu maila „ZGŁOSZENIE NARUSZENIA”.
W przypadku wskazania adresu Banku, można dodać informację, że korespondencję należy oznaczyć „Do rąk własnych” odpowiednio do Wiceprezesa Zarządu ds. finansowych/Przewodniczącego Rady Nadzorczej.

Do góry