W ostatnim czasie zdiagnozowano przypadki kradzieży pieniędzy przy wykorzystaniu kodów BLIK. Ofiarami złodziei stają się m.in. osoby, które za pośrednictwem mediów społecznościowych proszone są przez znajomych o pożyczkę lub osoby dokonujące zakupów na platformach internetowych. Stosowane przez przestępców zabiegi prowadzą do przekazania im kodu BLIK, który następnie służy do wypłaty gotówki z bankomatów.
Również coraz częściej oszuści wysyłają fałszywe SMS-y, w których sugerują, że ktoś wysłał odbiorcy wiadomości przelew na telefon przy użyciu płatności BLIK. Aby potwierdzić odbiór pieniędzy odbiorca wiadomości SMS zachęcany jest do kliknięcia w załączony w wiadomości link, aby odebrać przelew. Niestety, jest to próba OSZUSTWA!
Kliknięcie w link prowadzi do fałszywej strony logowania banku z prośbą o podanie loginu i hasła do bankowości internetowej.
Szanowni klienci, ani bank, ani operator BLIK nigdy nie wysyła takich SMS-ów. Jeżeli ktoś prześle przelew na telefon BLIK, środki automatycznie zostaną zaksięgowane na koncie klienta i nie wymaga to żadnego potwierdzenia.
Przypominamy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa w korzystaniu z bankowości internetowej i mobilnej - BEZPIECZEŃSTWO EBO
Bank Spółdzielczy w Reszlu