EBO eBank Online nowe   kartoSFERA logo   Trwaly nosnik    instrukcje   kontakt

     

OSTRZEŻENIE przed oszustwami telefonicznymi

Szanowni Klienci,

W ostatnich dniach odnotowaliśmy próby oszukania Klientów i wykradzenia ich danych osobowych oraz wyłudzenia danych do logowania, wykorzystujące różne metody socjotechniki jakie stosują oszuści. Najczęściej odbywa się to przez telefon. Często pomimo poprawnej polszczyzny rozmówcy, wyczuwalny jest akcent wschodni (Ukraina, Białoruś, Rosja).

Oszuści informują o rzekomo podejrzanej transakcji i próbują wyłudzić dane poufne lub namawiają do zainstalowania oprogramowania, które umożliwia zdalny dostępu do komputera.

Pamiętaj:

  • Pracownicy Banku ani pracownicy Infolinii Banku nigdy nie proszą o podanie hasła do bankowości elektronicznej oraz kodów autoryzacyjnych;
  • Nie podawaj danych poufnych odnośnie Twojej karty czy dostępu do bankowości internetowej.
  • Nie podawaj przez telefon kodów z SMS-ów autoryzacyjnych.
  • Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania na prośbę osoby dzwoniącej.
  • Zwróć uwagę na akcent dzwoniącego, czy używane słowa np. konto zamiast rachunek.
  • Zachowaj zdrowy rozsądek. Nie działaj pod presją czasu. Chroń swoje dane!
  • Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości z kim rozmawiasz, rozłącz się, odczekaj minimum 30 sekund i samodzielnie skontaktuj się z Bankiem lub Twoim opiekunem w Oddziale. Koniecznie wybierz oficjalny numer na klawiaturze numerycznej, nie oddzwaniaj z listy połączeń, które wyświetlają się na telefonie.
  • Bądź ostrożny! A jeśli podałeś poufne dane skontaktuj się z jednym z naszych Oddziałów.

Zapraszamy również do śledzenia strony https://niebezpiecznik.pl/ na której prezentowane są często informacje na temat różnego rodzaju ataków.

Poniżej artykuł o podejrzanych telefonach:

https://niebezpiecznik.pl/post/uwaga-na-modyfikacje-oszustwa-na-pracownika-infolinii-banku/

Zespół IT
Banku Spółdzielczego w Reszlu

Do góry